tirsdag 13. oktober 2009

LUE

I da så har det vært en kaldt da her i Fredrikstad. Vi våkna til kullegrader og is på rutæne!!! Så nå er det snart på tie å få fram vinterdekkna, får vi merkær det at sell om det er sol så orkær vi ikke å være så lenge ute a gangen. Det var da `mamma` dro fram et garnnøsste å satt seij ner å begynte å strekka. Det var spennanes se, for det garne der var ille frestanes å stjæla!! Mens `mamma` satt det da så lista jeg meg sånn forsikti å stjal garnnøsste mens ho strekka, sånn att masker å pinnæne spratt veggemellom!! Kom no hyl å skrik fra kjerringa da men det skjønte jo ikke jeg akkurat no a da!!! Fikk stjært det 3 ganger tilåme, ikke værst. Etter en stønn så trur u ikke ho komm med noe å trøkka ned over hue på mæ. Sånn nå kan jeg være ute lenger fikk jeg fortalt. For nå frysær`ente på øra ivaffall!Lua satt godt på den, enda jeg prøvde å riste ho a mæ!!

1 kommentar:

  1. Næmen Lea! Dette kan du da ikke finne deg i å gå med??
    Tror ikke vi har ledd så mye på lang tid som vi gjorde nå når vi fikk se deg med den "tingen" på hue.... =D =D
    Heldigvis kan ikke mamma strikke så vi er fritatt for den slags galskap... ;) Men du var jo søt med den på! Hehe
    Lattermilde klemmer fra Fanta og Tara. Tinka rakk ikke opp til bordet så hun fikk ikke se deg.. =)

    SvarSlett